Close
Profesionln kosmetika FACEBOOK INSTAGRAM YOUTUBE

JSME TU V PLNÉ SÍLE

ČLÁNEK KE STAŽENÍ

 

O návratu do práce v kosmetických salonech jsme si povídali s paní Marcelou Baldas, zakladatelkou bioceutické péče v ČR a na Slovensku, autorkou skript a podkladů pro kosmetičky, poradkyní velkoobchodu pro kosmetičky MBcare.

„Obdivuji naše kosmetičky,“ říká paní Marcela Baldas. „To, s jakým nasazením se vrátily do práce a za pochodu se přizpůsobují situaci. Samozřejmě jim dáváme podklady podle aktualizací Ministerstva zdravotnictví, vylepšili jsme, co se dalo, ale ten hlavní díl naší spolupráce je na nich: rozpohybovat opět své podnikání.“

Jaká jsou největší úskalí jejich práce?
U kosmetiček se stop stavem, tedy u těch, které už nemůžou přijímat nové zákazníky, je to jednoznačně čas, protože se prodloužila doba ošetření, a u kosmetiček, které potřebují zvýšit počet zákazníků, jsme konzultovali například rozšíření služeb.

Prodloužení ošetření vzniklo kvůli tomu, že se tak dlouho nemohlo chodit na kosmetiku?
To ne. Multifunkční řada domácích přípravků nám pomohla udržet pleť zákazníků. Celou dobu jsme podporovali naše kosmetičky a rozesílali přípravky, kam bylo třeba. Trošku komplikovanější to bylo u nových zákazníků. Profesionální péče Natinuel řeší příčinu, nejenom důsledek estetických i funkčních problémů pleti, při návštěvě salonu se jedná vždy o posun, změnu stavu pleti při postupu, který je pro požadavky pleti konkrétního člověka ideální, nicméně je ale důležitý právě ten zásah kosmetologa, který nebyl možný. Doba ošetření je delší kvůli protipandemickým opatřením. Prodloužily se administrativní úkony, přípravné úkony a podobně. Už i u malého salonu je to třeba půl hodina a není řešením pracovat déle, to můžete první týden, ale ne dlouhodobě.

A jak to tedy řešíte?
Zjednodušili jsme některé procesy, hlavně v poradenství. Připravili jsme lepší podklady, takové minikatalogy, které kosmetičkám usnadňují poradenství při výběru přípravku. Pro ty méně zkušené jsme pořídili moderní diagnostický přístroj, který zkracuje dobu zaškolení. Školení jsme pro ty zkušené dali do konzultační roviny na dálku za využití moderních technologií. Máme tak více prostoru pro zkušené kosmetičky, které začínají s Natinuelem. Ty musíme provést praktickými workshopy a nepořádáme je pro větší počet lidí jako dřív, ale školíme i individuálně. Navýšili jsme počet školicích center u zkušených kosmetiček a já mám volnější ruce pro Prahu. Individuální workshopy znamenají vyšší náklad pro firmu, ale jsou intenzivnější a šetří čas kosmetiček. Veškeré postupy jim poskytujeme po tomto zaškolení formou webináře. Natočila jsem takzvané podcasty, kde mluvím o pleti. Vylepšili jsme nabídku www.mbcare.cz obchodu, který jsme rozšířili o 230 položek, takže si paní kosmetičky mohou více věcí nakoupit při jednom nákupu. Vrátili jsme se k splátkovému systému pro přístrojovou techniku, je to komplikovanější a pro chod společnosti zatěžující, ale je to významná pomoc ve službách krásy. A my chceme, aby se tam dařilo.

A jaké služby doporučujete k rozšíření salonu, kde potřebují přilákat více zákazníků?
Jednoznačně žádnou službu, která je již dlouho na trhu, a poradit se na více stranách. U různých značek kosmetiky. Značek kosmetiky, ne prodejních obchodů a prodejců přístrojů. Než jsem naplno začala pracovat pro vytvoření struktury bioceutik Natinuel na českém a slovenském trhu, reprezentovala jsem dva významné evropské výrobce přístrojů pro kosmetické salony. Neustále sleduji vývoj a teď aktuálně zařazujeme do nabídky vše, co je zajímavé a opravdu nové. A tam mířím. U značek profesionální kosmetiky pro salony mají vždy zkušenost s přístroji. Mohou vám poradit obzvláště tam, kde se nabídka přístroje tváří jako novinka, a oni historicky ví, že už to tady bylo. Což také není někdy od věci. Především alespoň u nás radím, jak který přístroj využít a kombinovat se značkou, s jakou pracuje paní kosmetička.

Takže radíte i kosmetičkám jiných značek?
Ano, to vždy. Natinuel je velice komplexní značka a poskytuje kosmetičkám rozšíření služeb o opravdu jinou kosmetiku. Neznamená to ale, že musí výhradně pracovat pouze s naší značkou. Je to o zkušenostech a praxi paní kosmetičky. Pokud má v salonu prestižní značku a spoustu zákazníků, kteří ji navštěvují již deset let a více, dostane se na limity, kde právě buněčná terapie bioceutiky Natinuel posouvá její práci a pleť klientek dál. Převede si tedy část svých zákazníků na Natinuel a nemusí se vzdávat materiálů, které v salonu má.

S jakými novinkami tedy mohou kosmetičky počítat?
Domácí řada je v novém kabátě. Luxusní bílá v recyklovatelném skle. Biotechnologie, která zohledňuje to, že jsme živočichové, a ne rostlinky. To je zásadní. V době silných slov o přírodních produktech v souvislosti s šetřením přírody je skvělé, že máme přípravky, které jsou nejdražším materiálem biotechnologického původu bez ničení přírodních zdrojů ve velkém. Do základního balíčku vhodného pro pleť zákazníků na přechod k bioceutické péči jsme přidali absolutní novinku na ošetření očního okolí a dá se s ním udělat i takový „mezobotox“. K maderoterapii Natinuel jsme přiřadili tři naprosto nové produkty BODY SCHOCK THERAPY, kde název napovídá, že tohle ošetření problematických partií opravdu pocítíte. A novinek je víc. Nucenou pauzu jsme maximálně využili. A to u Natinuelu vždy znamená obrovský pokrok.